"Keď prší, neobsluhujeme",....

Autor: Katarína Lorenčíková | 28.7.2011 o 13:59 | (upravené 28.7.2011 o 17:36) Karma článku: 7,21 | Prečítané:  574x

Bratislavské reštauračné služby... Využívame ich všetci. Každý si rád posedí v uličkách starého mesta - tešiac sa na dobré jedlo, či pohár dobrého vína pri posedení s priateľmi. V posledných týždňoch sa ale moje absurdné skúsenosti s reštauračnými službami zväčšujú,... Prednedávnom  sme s mojimi priateľmi skončili v miestnom podniku. "Hm, vyzerá to fajn, tu sme ešte neboli", skonštatovali  sme všetci hľadiac na narvaný podnik. "Jeej, konečne sedíme a budeme jesť", pomysleli sme si. Podnik vyzeral príjemne a nebol prázdny. V návale rozhovorov sme neregistrovali čas - ale - ozval sa náš hlad,..... Čakáme, čakáme, čakáme,.. no áno, veď prešlo 40 minút. Čo sa udialo za 45 minút? Ľudia pri vedľajšom stole zatiaľ dojedli, medzitým stihli zaplatiť, neskôr prišli iní, ktorí rovnako čakali - ako my.. A  naproti?  Tí už majú asi štvrté pivo.. Zrejme, tu sedia už dlho.. "Dajme tomu ešte päť minút", ... povedal jeden z mojich priateľov a trpezlivo vyhľadával očný kontakt čašníka.  "Hm,.. no nejako na nás pozabudli", zhodnotili sme situáciu. "Idem to objednať", zdvihol sa ochotne  jeden z mojich známych. Medzitým sa ale rozpršalo,  a začalo pršať cez dáždnik aj na nás.

"Presunieme sa dole,.. ", informovali sme čašníčku. Objednali sme jedlo. Presunuli sme sa do krytej časti podniku. 30 minút ..nič,.. nikto neprichádzal.

"Prosím Vás,.. mohli by ste,..?",... mávame na čašníka. "Vy máte objednané? Veď ste si neobjednali predsa...", znela odpoveď namrzneného čašníka. "A veru objednali", rázne som odvetila - veď sme boli hladní. "Nemôžete sa predsa presúvať, ako sa Vám páči,.." dodal nechápavým pohľadom.

Hmm,... nemali sme chuť na hádky. Ale niekedy - niekedy treba prejaviť svoj názor, pretože nás spoločnosť zvalcuje. "Povedali sme to predsa Vašej kolegyni",... argumentovali sme. "Táto? Veď tú som nemal ani zamestnať,.." dodal. "Kamilaaaa,... prečo si im dovolila sa presunúť,..?".. hľadel spýtavo na čašníčku. "Nooo,.. veď nebudú sedieť v daždi,..." odpovedala so všetkou samozrejmosťou, ale napätím, čo sa bude diať ďalej. Áno, teraz sme pochopili. Majiteľ podniku. No nech sa páči.

"A to si ako ceníte svojich zamestnancov,... ako sa  s nimi rozprávate,..?", neodpustil si poznámku starší pán sediac hneď vedľa. "Rozprávam sa s nimi tak, ako si zaslúžia,.." ironicky dodal s uštipačným úsmevom.

No a zrazu,... zrazu sme nemali ani chuť na jedlo. "A viete čo? My už pôjdeme,.. prešla nás chuť do jedla. Zaplatíme,.." znelo naše rozhodnutie..  "Ok, takže 4,45  to bude... tak 5 eur?",.. znela arogantná uštipačná poznámka  čašníka. "Nie,.. bude to 4,45.. čakali sme pridlho"... odpovedal môj známy a vytiahol päťeurovku. "No ale,.. ja Vám nemám vydať,.."... pokračoval ďalej vo svojej hre  majiteľ miestneho podniku...

A tak sme začali po vreckách hľadať drobné. Predsa -  nenecháme takémuto človeku zárobok. Veď to nie je samozrejmosť,...  Dali sme dokopy drobné, na stole sme nechali  4,45 a už nás nebolo.

Spustil sa lejak a tak sme najrýchlejšou cestou zakotvili v ďaľšej reštaurácii v uličke. "Budete jesť, alebo piť?, zaznela otázka staršieho pána. "Iba piť, už máme málo času,.." odpovedala som. "Hm,.. tak to v tom prípade nemáme už voľné,.." odvetil.. "Nemáte voľné,..? veď je tu šesť stolov,.... " zhrozene som dodala. "Nejakí turisti sa určite zastavia na menu a budú jesť,.." podotkol čašník, ktorý nemal žiaden problém nás vyhodiť. "A kde máte rezervačku,..?", provokatívne som dodala. "Rezervačku nepotrebujeme,... lebo ja tu stojím a  včas ľudí upozorním,.." odpovedal so všetkou samozrejmosťou, sebavedomím... "A okrem toho - keď prší, vonku neobsluhujeme,.." dodal. "Akooo,..? veď to máte prázdne,......", s nechápavým výrazom sa vyjadril známy.

"Poďme domov,....... ja som asi z inej planéty,... ", znechutene som priznala so sklamaným a nahnevaným výrazom zároveň. Kde sa to berie v tých ľuďoch,..? Odkiaľ majú takéto ego,..? Rozdávajú ho niekde na ulici zdarma a vozia do reštaurácií,..?:-)

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

V starostlivosti o srdce patríme medzi najhorších v Európe. Pozrite si rebríček

V prieskume Slovensko získalo nízke známky pre zlý životný štýl svojich obyvateľov a aj dlhé čakacie lehoty na vyšetrenia.

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami Národnej banky.


Už ste čítali?