Učitelia, veď už si to nenechajme!!!

Autor: Katarína Lorenčíková | 1.8.2011 o 12:12 | (upravené 1.8.2011 o 14:55) Karma článku: 7,80 | Prečítané:  576x

V septembri 2011 sa má uskutočniť štrajk učiteľov. Štrajk má byť vyjadrením nespokojnosti zamestnancov školstva - s nízkymi platovými podmienkami, so školskými reformami a zmenami, ktorých v posledných rokoch nie je málo. Za posledné obdobie toho pribudlo naozaj dosť - poznáme všetci naše obľúbené a tak často rozoberané - "kredity", ktoré sa tvária, že nás posúvajú ďalej, či školenia, ktoré sú únavné a míňajú sa tématikou, celkovým komplexným využitím. Kde sú školenia, ktoré by nám niečo aj dali? Prešla som si niekoľkokrát zoznam spomínaných školení - s otázkou,...? Iné školenia iných tém nie sú? A jazykové kurzy? Taká možnosť tu nie je,..? To  mi nikto nezaplatí? Ale áno, veď načo - načo by sme potrebovali rozprávať iným jazykom? To zrejme do využiteľnosti vzdelania pedagogického pracovníka akosi - nepatrí.  A kultúra? Aké výhody máme v prípade, že by sme chceli ísť s deťmi do divadla, či na predstavenie, ktoré nás obohatí? Žiadne lístky do divadla, žiadne lístky na kultúru, žiadna zľava na predstavenia, kde by sa nám zvýšil náš umelecký rozhľad.  Nemáme žiadne možnosti, ktoré by nás posunuli v našom vzdelaní.  Taktiež - žiadne lístky a zľavy na iné aktivity,..

Ako je možné, že ministerstvo škostva, náš štát  - ani len nepomyslí na rozvoj kultúry? Podporujeme šport, veľa iných vecí a na kultúru a školstvo peniaze nikdy akosi - neostanú. A kde je to vzdelávanie rastúcej generácie? Deti, ktoré učíme žijú často v zlých sociálnych pomeroch, táto rastúca generácia  potrebuje k svojmu vzdelaniu aj kultúrny rozhľad, veď vzdelaný človek by mal mať rozhľad po všetkých stránkach.

Kultúra čoraz viac slabne,..

,.. upadá a rúti sa do priepasti..

,.. chradne ako bunky napadnuté zhubným ochorením.

Povedzme svoje "nie"  tejto "chorej" spoločnosti.

Povedzme "nie"  tomuto "kultúru ničiacemu" systému, ktorý nás obklopuje.

Povedzme svoje "nie"  tomuto "zhubnému" mysleniu, kde sa v zárodku podhubia tvoria iba stále  nové "baktérie spoločnosti", ktoré prispievajú k úpadku našej kultúry, umenia,..

Aká nová generácia môže z takého systému vzísť,..?

Generácia kriminálnikov, ktorí budú prezentovať agresiu?

Alebo - generácia nespokojných mladých ľudí, ktorí odídu za prácou do iných krajín?

Generácia ľudí, ktorí si pre svoje existenčné problémy zvolia radšej iné povolanie - ako povolanie pedagogického pracovníka - hoci - majú čo povedať nasledujúcej populácii svojim zmýšľaním...?

Čo sa z takej generácie môže týmto spôsobom stať?

Generácia nevzdelaných a zadubených ľudských bytostí, ktorí sa budú strácať vo svojom živote, svete...?

Kde smerujeme,..? A kam kráčame týmto smerovaním?

Quo vadis, školstvo?

Kam sa chceme dostať týmito neustále novými vraj "zlepšovacími" reformami, kde sa nenájdu peniaze na kultúru, na umenie, kde sa škrtá z rozpočtu školstva a na to najdôležitejšie - kultúru a rozvoj človeka sa zabúda,..?

Veď kultúra - to je to, ako žijeme - ako sa obliekame - ako sa správame v spoločnosti ,...?

Kultúra  a umenie má predovšetkým povznášať ten stereotypný život človeka, ktorý všetci žijeme. Dáva možnosť sa mladým ľuďom vyjadriť, alebo - dáva možnosť nám načerpať v kultúrnych inštitúciach silu, pokoj, inšpiráciu... Umenie povznáša krásu ducha. Prináša do nášho života svetelné žiarivé farby. Potrebujeme preto navštevovať aj divadlá, kiná, balety, či si kúpiť novú knihu. Nedávajme priestor virtualite, ktorá sa často stretáva s obľubou u rastúcej generácie. Ukážme im inú cestu. Ukážme im iný spôsob života.

Ale? Máme na takýto spôsob života? Môžme si to dovoliť z týchto platov, ktoré máme? Veď my  ... sa snažíme iba prežiť z toho mála - čo máme.

Naše platy  sa radia do jedných z posledných platových  priečok. Veď pracujeme s ľudskými bytosťami, kde sa občas ocitáme v úlohe "psychoterapeuta", či "psychológa", ktorý sa denne prizerá na ten   - ich veľký detský svet, kde uprene na nás hľadia tie veľké detské oči plné otázok , problémov, ich svet  častého nepochopenia dospelých. Ich svet zlých sociálnych pomerov, rozvedených rodín. Snažíme sa im dávať aj túto pomoc. Aká škoda, že sa nevieme pozrieť na toto náročné povolanie aj z tejto stránky, očami "iného ,.. citlivého sveta", kde nejde iba o proces učenia. Kde sa -  ocitáme v procese formovania malých ľudských bytostí - ktorí majú svoje túžby,.. potreby,.. bolesti,.. smútky,.. radosti,..

Nie sme schopní  túto prácu robiť naplno a naplno sa jej venovať - lebo máme 100 iných zamestnaní, ktoré nás vyčerpávajú. Nahlodávajú naše sily ako cudzopasníci priživujúci sa na zdravej bunke.

Aká škoda, že si toto všetko neuvedomujú ľudia stojaci na vrchole moci a rozhodnutí - a sú iba stále "neprebudení", - neuvedomujúc si zodpovednosť svojich činov, za ktorými si tak hrdo stoja.

Veď sa spamätajme - už pridlho kráčame po tenkom ľade, ktorí nás už nemá silu udržať.

Sme unavení z tohto "deštruktívneho" spôsobu života.

Naša kultúra a školstvo sa stalo "topiacim sa titanikom".

Takto to chceme,..?

Vážení učitelia! Vážení pedagogickí pracovníci! Vážení ľudia a obyvatelia planéty Zem! Vážené ľudské bytosti,...

Nebojme sa!

Ak si nebudeme stáť za svojimi hodnotami a požiadavkami, potrebami - ostaneme iba v tieni  nespokojných ľudí, ktorí nič neskúsili a ostali sa iba nemo prizerať na vzniknutý úpadok hodnôt , lebo zacítili strach.

Nazbierajme sily a príďme sa v septembri vyjadriť!

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?