Jediná istota - smrť a faktúra za telefón:-)

Autor: Katarína Lorenčíková | 21.8.2011 o 20:00 | (upravené 21.8.2011 o 22:29) Karma článku: 5,40 | Prečítané:  484x

Jedno je isté... Faktúra za telefón a smrť:-) Dávajme si pozor na čísla.. Tie malé potvory, ktoré sú tak dôležité pre život. Učíme sa ich už odmalička. Matematika, počty, násobilka, rovnice, slovné úlohy. Čísla sa stali súčasťou našej existencie. Ľudský tvor - človek - sa tiež definuje matematickou rovnicou čísel. Obvod pása, celková výška človeka, dĺžka končatín. Zákonitosti zlatého rezu. Vytvárame merítka, vieme merať čas, ale aj - počítame naše zlaté "euráčky":-) Pri jednom z počtov mojich euromincí ma v posledných mesiacoch čakal veľký šok.. Faktúra nemenovaného operátora mi priniesla kyslý výraz:-) a náhle prekvapenie.  Trojciferná suma na mojej faktúre za telefón a internet mi vyrazila dych. Pri pátraní - ako sa to stalo? - som si niekoľko krát prezrela dôkladne moju faktúru. A veľké pátranie sa začalo. Zistila som, že mi boli naúčtované dáta za internet. Internet mám dátový - to je veľká pravda.. Viem ale - koľko som na internete a okrem iného bol aj čas, kedy som v mesiacoch minulých sťahovala filmy - a zaplatila som len o pár eúr navyše. Tentokrát som nesťahovala ani aplikácie, ani filmy...

Svoje dáta mám pod kontrolou. Aspoň - tento pocit som mala doteraz... Spoločnosť mi informáciu - koľko som dát minula - neposkytla - vraj to - nie je možné. Kde sa stala chyba? Okrem toho - mám na faktúre služby, za ktoré by som platiť nemala. Volania cez víkend mám neobmedzené do tej istej siete a na iné čísla cez víkend nevolám. Napriek tomu sa tam tieto volania na faktúre objavili. Boli účtované - takže - aké volania mám neobmedzene? Dôkaz? Výpis volaní na konkrétne čísla? Zaplatiť ďaľší poplatok, ktorý Vám po DPH narastie - a pripočíta sa k Vašej vysokej trojcifernej faktúre? Okrem spomínaných vecí sa na faktúre  objavili aj iné poplatky - napr. televízia, ktorú som nikdy v telefóne nepoužila.

Neprehľadná faktúra siahala dokonca až cez september. Vysvetlí mi niekto, ako môžem platiť za september, keď sa neskončil ešte ani august? Spoločnosť sa bráni tým, že ich fakturácia sa zmenila a suma sa dopočítava do ďaľšieho mesiaca. Vysvetleniu pracovníčky operátora som teda celkom nepochopila. Moja faktúra končí dátumom 14.9. Fakturácia je za obdobie od 12.7.-13.8. Ako sa tam objaví zrazu dátum 14.9? Zaplatím za niečo, čo sa ešte reálne nestalo? Logicky - je predsa koniec augusta.

Navyše - prednedávnom mi prišla správa, že sa mi požadovaný bonus končí. O bonuse, že mám dvojnásobok minút - som však informáciu nemala. A on sa už skončil? No výborne. Vážené ľudské tvory - dávajte si pozor, za čo zaplatíte, čo máte aktivované podľa zmluvy a čo nie. Dvojnásobok minút, výhodné bonusy, za ktoré zaplatíte, o ktorých nemáte ani informácie, prípadne ste ich - pri šikovnom obchodníkovi spoločnosti, ktorý obratne narába s číslami - iba prehliadli. Pri menšej nepozornosti - sa stávate obeťou operátora, ktorý má všetky tieto obchodné ťahy starostlivo právnicky ošetrené, ktorý má na všetko svoje "ale".

Riešenie? Svoje hovory si poctivo sledovať - kde ste volali, do akej siete, koľko minút, neostáva nič iné  - len otrocky zaznamenávať čísla a dáta, pretože po narátaní poplatkov, ktoré možno ani nie sú oprávnené - už nemáte inú možnosť - len faktúru zaplatiť. A  to v čo najkratšom čase  - aby sa Vám náhodou nestalo, že budú narátané aj poplatky z oneskorenia a zaplatíte tak dvojnásobok hodnoty sumy. Čo sa týka dát - nikdy nedokážete, že ste dáta neminuli. Najlepším riešením je preto - internet neobmedzený. Či si ho aktivujem však u toho istého operátora  - je veľkou otázkou.

Čert, či diabol? :-) Je v tom zase až tak veľký rozdiel? Praktiky a obchody operátorov nikdy nie sú tak celkom fair play. Vedia to, že ich služby využijete. Vedia to, že určité veci sa dokázať jednoducho nedajú.

Aká naivita ľudí, ktorí si myslia, že ušetria a majú tie svoje  - voľné minúty. Áno, všetko je také jednoduché, keď sedíte u operátora a on Vám namaľuje ten svoj "ružový supervýhodný paušál", ponúka svoje služby so slovami, aké je to úžasne výhodné a koľko ušetríte za volania.

Hovoríte si - "Nie, už sa na to nachytať nedám, mám svoje požiadavky a tých sa budem držať, aby som mal/a prehľad koľko prevolám",... Po spočítaní hovorov dobíjacích kariet si aj tak paušál zakúpite - a sieť operátorov s tým ráta, poplatky sú tak nastavené. Dáte si tak najnižší paušál, kde podľa nich - "ušetríte" a s radosťou odídete z predajne aj s novým telefonom. Koniec koncov - pri otvorení faktúry Vás aj tak čaká nakoniec prekvapenie a vy jednoducho nad operátorom - nevyhráte..

No čo už.  Aspoň niekto prosperuje na Slovensku - sieť operátorov.

Aspoň, že - slnko svieti na všetkých rovnako:-)

Želajme si iba - veľa úspechov, rozumu, trpelivosti  a šťastia pri výbere toho "správneho" paušálu..

Krásny deň všetkým "mobilným" bytostiam...

Se la vie:-)

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?